Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Waktu Sekarang (Kota Kinabalu, Sabah)

Wednesday, April 27, 2011

Aku Dan Pulau



Assalamualaikum......
Pejam celik, pejam celik...dah setahun berlalu, kini aku dan rakan2 Program Dua Tahun(PDT) yang lain akan masuk ke Program Satu Tahun(PST)...terlalu banyak kenangan suka dan duka kami tempuhi bersama, bukan sahaja dengan rakan PDT, tapi juga dengan rakan-rakan PST..tiada air, tandas takda lampu, cafe tutup, kena denda dengan FAKE FELO..macam-macam..sangat seronok kalau diingat semula..(bbeerrrr..padahal, punya men sengsara menempuh hari2 tu..teutama takda air..)...

Mula-mula sampai dulu, aku terkejut...bukan kerana kecantikan lanskap KML, tapi........tiada air..."Allah, macam mana aku mau mandi ni???", "mati la, abis la kalu sakit perut..eeeee..."..berbagai2 soalan menerjah masuk ke dalam kepala otakku ni..rasa nak balik, nak quit, nak teruskan form 6 pun ada...tapi tak apa, aku kuatkan hati aku..bermonolong sendiri memberikan motivasi kepada diri aku sendiri....kejap ja ni, nanti ada la....syukur aku diberikan roomate yang sangat2 prihatin dan banyak membantuku membiasakan diri dengan keadaan serba daif di KML tu...terima kasih Faiz Syafiq Liasmat dan Kamis Bahruddin..tanpa bantuan kamu dua orang..mungkin aku 2 minggu ja berada di KML tu...

3 mingu pertama aku di KML sangat2 memeritkan, bayangkan..plajar ambilan kedua PDT, masuk2 ja terus kuiz...free2 aku dapat markah 0 untuk fizik..."balik, balik..aku mau balik..peduli la..ambil jalah form 6 tu..sama ja pun aliran sains", ayat2 yang keluar ketika aku bermonolog sendirian...memang satu kejutan buatku yang tak pernah tinggal sorang2, hidup uruskan diri sendiri 100% tanpa ada bantuan ibu bapaku...memang payah..tapi Alhamdulillah, berkat kesabaran dan bersangka baik dengan takdir Allah, kini aku telah berjaya melepasi halangan pertama yang melayakkan aku untuk masuk ke peringkat seterusnya..PST here I come!!!!...Moga Allah memudahkan urusan aku dan sahabat lain....

Kenangan PDT!!!
Program Sembelihan...

Ni Nama dia Azizi Adzhar, asal Sibu Sarawak..ketua B1T5...










Sambutan Berbuka Puasa Satu KML




Rumah Terbuka Muzium Chimney, Raya 2010..






Sambutan Raya Satu KML 2010


No comments:

Post a Comment