Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Skin Design:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

Waktu Sekarang (Kota Kinabalu, Sabah)

Tuesday, May 4, 2010

Majlis Anugerah Kualiti (MAQ)



assalamulaikum...

Alhamdulillah....segala puji bagi Allah tuhan yang menguasai segala yang ada dilangit dan dibumi, dan dia jugalah yang mengusai di hari pembalasan kelak....MAQ telah dadakan pada tanggal 29 April 2010 bertempat di dewan IKM,Sepanggar....aku dan beberapa sahabat daripada tingkatan 5 tahun 2009 telah dijemput untuk menerima pelbagai anugerah..aku telah memperolehi anugerah Ketua Pelajar SMK Tobobon 2009.....

5 tahun aku menuntut di SMK Tobobon, sekolah ni telah banyak meninggal seribu satu kenangan di dalam diriku yang manis mahupun yang pahit....segala ilmu yang berharga talah aku dapatkan disekolah ini....yang pastinya kenangan yang telah aku dapatkan disekolah ini tidak akan aku lupakan dan akan aku kenang sampai bila2..di sekolah ini jugaklah aku menemukan seorang insan yang banyak mendidik dan membawaku untuk mengenali agama ku sendiri yakni ISLAM...kiranya, tanpa Allah mengirimkan insan ini dalam hidupku, aku masih Mohd Hannafi yang dulu, jahil terhadap agamanya sendiri...insan tersebut ialah Ustaz Abdullah Din......


beliau banyak membawa ku mengikuti program2 Islamik yang banyak mengajarkanku dan memberikan aku kefahaman tentang Islam....bersyukur ya Allah aku diatas kurniaanmu ini...tika diri ini mencari2 jalan kebahagiaan, Engkau tunjukkan aku jalan dan memberikan aku seorang insan yang benar2 memberikan kesan yang mendalam ke atas diriku........

sedikit tentang apa yang telah hamba jalani di sekolah tercinta, kembali kepada MAQ, tanpa membuang masa aku biarkan gambar yang berbicara tentang keadaan sewaktu MAQ.....

Bersama sahabat2 yang turut menerima anugerah......






aku mencintai dan menyayangi mu sahabat.....ku doakan agar ikatan kekeluargaan yang telah kita jalin sewaktu bersama2 menjadi ahli keluarga SMK Tobobon kekal hingga ke ahirnya....moga kejayaan berada dipihak kita...
pesanan buat diri dan para sahabat sekalian, siapa pun kita selepas ini, tidak kira menjadi guru, doktor atau sebagainya, jangan pernah AGAMA, JASA IBU DAN BAPA, JASA GURU KITA LUPAKAN.....berjaya selepas ini kita cuba untuk memberikan sumbangan kepada sekolah...insyaAllah.....(kepada yang berada didalam gambar mahupun yang tiada)

Gambar Bersama guru(Sayang tak dapat bergambar bersama semuanya sekali....:(...)












Sesungguhnya jasamu tidak akan kulupankan wahai guruku....anakmu mendoakan kepada sang Pencipta semoga mengampunimu, memberkatimu dan memeliharamu dunia dan akhirat....
segala ilmu yang telah engkau curahkan kepadaku, akan kupergunakan sebaik mungkin untuk menjadi insan yang berjaya, berguna buat Agama, keluarga, bangsa dan negara...doakan kejayaan anak2mu wahai guru yang tercinta....aku mencintaimu dan menyayangimu wahai guru....buat warga SMK Tobobon dan SK Tobobon, terima kasih diatas segala2nya......................

Tahun Berada di sekolah:
SK Tobobon(1999-2004)


SMK Tobobon(2005-2009)
sentiasa dalam kenangan...

Kolej Matrikulasi Labuan(2010-2012-Program Dua Tahun Modul Satu)

Wassalam.......

No comments:

Post a Comment